Grootschalige retail

Een strak georganiseerde keten van veredelaar tot de consument

Jan | Teamleider verkoop binnendienst
 

We werken als één team aan één gezamenlijk doel: ervoor zorgen dat de acties bij onze klanten slagen: alles moet kloppen, tot de laatste plant of bloem.

We zijn de verbindende, dienstverlenende schakel tussen onze leveranciers en onze klanten.

We laten niets aan het toeval over

Als inkoper bouw ik aan lange termijn relaties met onze leveranciers: we bedienen samen onze retailklanten. Onze gesprekken gaan veel verder dan lopende orders. We bespreken in alle openheid de marktontwikkelingen: waar liggen de kansen, wat kan wel, wat kan niet. We sluiten alle beïnvloedbare risico’s uit: als we een aanbieding doen, staan we daar voor 100% achter. We doen iets goed of we doen het niet.
— Floris - inkoper planten

 
 

Onze service is niet inwisselbaar

Ons serviceniveau naar onze retailklanten is ongekend hoog. Welke vraag, behoefte of eis een klant ook heeft, we staan ervoor dat de randvoorwaarden kloppen en zorgen voor een foutloze afhandeling van alle processen, van aflevering tot facturatie. Immers, bloemen en planten zijn overal te koop, maar betrouwbaarheid, continuïteit, doelgerichtheid en snelheid niet. Het is onze uitdaging om onze klanten te blijven verrassen met onze service.
- Richard - Directeur

Exact zoals afgesproken

In het DC zorgen we ervoor dat de orders fysiek samengesteld worden zoals afgesproken met de klant en exact op tijd klaarstaan voor transport. We verwerken, controleren inkomende en uitgaande producten en schakelen continu met collega’s van andere afdelingen. Daar waar het kan, zijn we geautomatiseerd, zoals in de verwerking van de rozen.
— Ruben - Teamleider DC

 
 

Goed overleg, snel schakelen

We werken met twee keiharde deadlines: de aflevertijd bij klanten en de daarbij behorende transporttijd. Op basis daarvan regisseren we het logistieke proces: we maken als het ware een spoorboekje. Dat kan alleen in goed overleg met mijn collega’s van andere afdelingen. De volumes zijn zo groot, we hebben elkaar hard nodig, zeker in piekperioden. Een bestelling die te vroeg binnenkomt, kan een opstopping veroorzaken in de koelcel of de verwerking. Dat voorkomen we door goed overleg en snel schakelen.
— Richard - transport manager

Continu verbeteren

Als organisatie willen we steeds beter worden, in alles wat we doen. Die gedrevenheid zit in het hele Flower Direct-team. We doen het goed, we groeien snel, maar het kan en moet altijd beter. We kunnen in onze rol niets aan het toeval overlaten. Daarom werken we continu aan het verbeteren van onze werkprocessen, ingegeven door kansen die we zien, knelpunten of door marktontwikkelingen waar wij proactief op in willen spelen, zoals de Brexit.
— Kerstin - Quality compliance manager

 

Keurmerken

  • MPS

  • GlobalGAP

  • Fairtrade

  • ISO9001

Grootschalige retail leveringen op maat.
Dat is Flower Direct.

Geen vraag is ons te gek

Meer weten?